8 Mart 2012 Perşembe

Gezdim Gördüm 1: Van Gogh Alive

Bu dönemimde sadece 2 ders aldığımdan dolayı vakitten boş bir şeyim yok sanirim. Bu vakti çoğunlukla bos bos gezerek geçirsem de arada sırada faydalı geziler yaptığım da oluyor. Gerek kültürel, gerek sanatsal gerek de - tabii ki- modayla ilgili. Bunlardan biri de Van Gogh Alive. Van Gogh sergisini gezdim gördüm postlarinin ilkine layık gordum :) Abdi İbrahim sanat galerisinde sunuluyor bu sergi. Digerlerinden farklı olarak da isminden de anlaşılacağı gibi bu sergiyi gezmiyorsunuz, yasiyorsunuz. Resimler gelenekselde olduğu gibi çerçevelerin içinde değil, kolonlarda, duvarlarda hatta yerlerde. Kocaman kurulmuş plazmalarda, karanlıkta hafif ışıklandırmayla ve ortama çok uyan bir müzikle resmen büyüleniyorsunuz. Resimler geçişle, bazen orada boyanmış gibi fırça efektleriyle size büyük bir göz zevki sunuyor. Alana ilk girdiğinizde ise karşınızdaki duvarda buyuk boyutlarda, Van Gogh'un en unlu sözleri karşılıyor sizi. Onları gördüğünüz anda hayranlığınız başlıyor. Abdi İbrahim -yerini bilmeyenler için- Kabatas'da İstanbul Modern'in hemen yanında. Benim tavsiyem sergiyi gezmeden önce ya da gezdikten sonra İstanbul Modern'in muhteşem boğaz, İstanbul manzaralı cafesinde cay, kahve herhangi bir şey içip keyif yapmanız. Ben gecen sali gunu gittim. Sali da dersimin olmadığı bir gun ve bos bir gunum, doğal olarak bana tatil. Saat 12de kahvaltı yapma umuduyla gittik ancak o gun sadece bize tatil olduğu için kahvaltı servisi yoktu ( sadece pazar günleri varmış) , olsun yemegimizi yedik daha sonra da... Benim için muhteşem bir deneyim olan Van Gogh alive sergisini tecrübe ettik. En az 1 saat kalmişizdir orda, mutlaka tavsiye ederim :) İste İstanbul Modern'den ve de Van Gogh Alive'dan görüntüler...








Bahsettiğim güzel sözler :) 


Van Gogh'un self portresi


 Sergiden genel bir görüntü




Yerdeki plazmalar :)




 Benim en sevdiğim tablosu starry night'ın başlangıcı...


 Ve devamı :)


 Sergiyi gezdim gördüm pozu


Starry Night'ın içindeymişim gibi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder