21 Şubat 2012 Salı

Saçlarda Örgü; Saçlarda Yaratıcılık

Her gün saçlarımızı olduğu gibi bırakmaktan ya da gelişigüzel toplamaktan biraz da olsa sıkılmadık mı? Fishtail denilen klasik örgü modelini de kullanıyoruz elbet ama; Peki örgüyle birbirinden değişik modellerle tarzınıza biraz renk katmak istemez misiniz? Açıkçası ben çok uzun saçlı olmasam da eğer üşenmezsem saçlarımı örmeyi pek seviyorum. 
Çok büyük bir hayranı olduğum Alexander Mcqueen'in ölümünden sonra markanın yeni kreatif direktörü olan Sarah Burton'ın 2011'de oluşturduğu koleksiyonundan ve defilesinden ilham aldım bu yazıyı oluştururken.
Örgü saç dediysem, ilkokuldan kalma 2 yanda örülmüş saçlar aklınıza gelmesin. Birazcık araştırdım ve birbirinden değişik modeller buldum. Umarım beğenirsiniz :) 

Bu fotoğraf bahsettiğim Mcqueen defilesinden.



Yapılan örgü oldukça komplike, muhtemelen evde kendimiz yapamayız. Ama sizce de oldukça ilham verici değil mi?



Yapılan örgü sepet örgü biçiminde. Bildiğiniz saçları tabi ki ek saçlarla sepet şeklinde örmüşler.


 Kısa saçlıların kullanabileceği bir model. Romantizm tütüyor resmen.


 Kakül kullanmak zor iştir. Zahmetlidir. Ama kaküllerinizi kendi saçınızdan yaptığınız örgü bi bantla daha gösterişli hale getirmek sizce de hoş gözükmüyor mu?



Bu model örgüden daha ziyade burgu biçiminde. Ben ara sıra kullanırım. Ön tutamları ikiye ayırıp ayrı ayrı burup, daha sonra ikisini birbirine dolayıp saçınızın altından hafif gevşekçe tutturduğunuzda böyle gevşek, çok uğraşılmamış, yine de gayet hoş gözüken bir model ortaya çıkıyor.



 Bu modeli oldukça beğendim ben. Özel bir yere giderken bile kullanılabilecek tarzdan. Saçlarınız uzun da olsa kısa da olsa uygulanabilir.




 Bu modeli yapmak da biraz zor olsa da uğraşmaya değer bence.



İşte bu benim favorilerimden. Hiç denemedim. Denesem bile becerebileceğimi sanmıyorum. Kuaförler bile altından kalkamaz belki ama nasıl da güzel durmuş. Resmen ba-yıl-dım.


At kuyruğu severlere alternatif bir model.




 Yine yapılması zor bir model ve yine denemeye değer :)


 

Öncelikle modelden çok saç rengine bayıldığımı söylemem lazım. Beni tanıyanlar turuncu saça zaafımı bilir zaten. Bununla ilgili ayrı bir post hazırlamayı da planlıyorum. Neyse, örgüye gelirsek değişik bir alternatif daha. Üstelik yapımını da gösteriyor ve uygulanması şart bence.



Balıksırtını aşmış gitmiş ne sırtı olmuş bu bilmiyorum ama insanı hayran bırakıyor kendine.




Yukarıda maşayla uygulanmış modelin daha günlük kullanım şekli.


 Yine bir atkuyruğu, yine bir örgü (teknik olarak 2 ama olsun) ve bambaşka bir görüntü!



 İnsanlar uğraşınca yapıyor işte. Kullanımı biraz zordur diye tahmin ediyorum bu modelin ancak; gerçekten dikkat çekiyor.



 French braid dediğimiz örgünün değişik bir modeli.



Tam bir mezuniyet saçı gibi durmuyor mu? Kötü anlamda demiyorum tabii ki :)




Yine bir sepet örgü, yine hayran olunası, yine uygulaması zor... Olsun bakması da güzel deyip geçiyoruz :)




 Bu fotoğraf kısa saçlıların da balıksırtı örgü yapabileceğini kanıtlıyor. :)



Benden örgü modelleri şimdilik bu kadar... Sizin de favorileriniz varsa mail olarak bana ulaştırabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder